Test nabíječky v terénu

Nabíječka GP
Nabíječka GP
Během svých výprav do přírody využívám cestovní nabíječku od společnosti GP. Nabíječka jako zdroj energie využívá 2 baterie AA.
Výstupní napětí je 5V, které je vyvedeno krátkým kabelem zakončený konektorem USB mini. Tuto nabíječku využívám již několik let. Bohužel používáním v přírodě došlo k porušení kabelu u konektoru. Při poslední výpravě přestala být nabíječka úplně funkční.
Doma jsem konektor odstranil a kabel jsem nastavil dalším kabelem, který je zakončen standardním USB konektorem. To má výhodu, že nabíječka má širší využití, což se mi hodí, protože občas potřebuji v terénu dobíjet "chytrý telefon". Doma jsem krátce vyzkoušel funkčnost nabíječky ve spolupráci s kapesním počítačem i chytrým telefonem. Jedná se  o telefon LG Optimus One. Spolupráci nabíječky s kapesním počítačem mám již ověřenou několika výpravami. Zimní stanování však nabízelo skvělou příležitost otestovat nabíječku v terénu. Pokud byl telefon vypnutý, subjektivně mi přišlo, že dobíjení probíhá celkem rychle. Při zapnutém telefonu se ale jednalo spíš o udržování stavu či pozvolné vybíjení. Problém nastal při úplném vybití baterie. Z tohoto stavu již nabíječka nedokázala telefon oživit. Akorát se pořád dokola rozsvicovala obrazovka s informací, že telefon se nabíjí. Nabíječka nedokázala nepřetržitě dodávat dostatečné množství energie ani s novými bateriemi.
U kapesního počítače bych tento problém vyřešil hardware vypínačem, ten však telefon nemá.

Nabíječku jsem vyzkoušel celkem úspěšně na dalších jednodenních výletech. Pokud je aktivován režim "v letadle", dojde ke snížení spotřeby telefonu a nabíječka zvládne dobíjet baterii, ne jen prodloužit výdrž.

Nevíte, s jakým vstupním napájením nabíječka funguje? Nemáte plánek zapojení?

Komentáře

Oblíbené příspěvky