Výlet z Karlštejna do Srbska

Chtěli jsme podniknout krátký turistický výlet tak, aby místo bylo snadno dostupné vlakem z Prahy a aby byl cca 15 km dlouhý. Uvažoval jsem o Českém ráji, o Brdech, ale nakonec naše požadavky splnilo Berounsko.
Vydali jsme se vlakem vlakem do Karlštejna. Jízdenky jsme si koupili ve vlaku. Tedy kupovali jsme 2. Jednu pro normální a jednu dětskou, ale dostali jsme jen tu normální. Čekal jsem co se stane ve druhém vlaku, ale nestalo se nic. Vystoupili jsme v Karlštejně, bylo zataženo. Proto jsem měl obavy jestli nezmokneme.Počasí se však v průběhu dne vylepšovalo a nakonec bylo krásně. Cesta dle mapy slibovala, že moc civilizace neuvidíme a to se nám docela potvrdilo. Od nádraží jsme vyrazili směrem na hrad a pak pokračovali dál po červené turistické značce k Dubu sedmi bratří, Královo studni a Bubovickým vodopádům. Zde se opravovala stezka po sesuvu části skály a také lávky. Dále jsme šli k Propadlým vodám, pak po zelené turistické značce k jeskyni Arnika a dále směrem k Solvayovým dolům po značení naučné stezky. Pokračovali jsme k vyhlídce na sv. Jan pod skalou, následně jsme po červené turistické značce sestoupili do obce Sv. Jan pod skalou a pokračovali po žluté turistické značce do Srbska. Když jsme přicházeli do Srbska, viděli jsme odjíždět vlak na Prahu. Říkal jsem, že to nevadí, alespoň nebudeme naštvaný, že nám to ujelo těsně před nosem. Na železniční zastávce jsem však zjistil, že další vlak jede až za hodinu a čtvrt. Byla totiž výluka...


Čekal jsem co bude ve vlaku, ale nic nebylo, takže dítě jelo obě cesty zadarmo. Jestli se chcete zeptat jestli mám výčitky, tak nemám. Když jsem byl dítě, chtěla mě jedna kráva od drah vyhodit z vlaku, i když jsem měl platnou jízdenku. Musel jsem si koupit další a reklamace - zameteno pod koberec.
Protože obrázky řeknou víc, níže najdete pár fotek. Výlet to byl moc hezký. Berounsko má plno dalších pěkných a zajímavých míst, takže se sem určitě ještě vrátíme. Cestou jsme používali k navigaci "chytrý" telefon s kapesní nabíječkou.












Komentáře

Oblíbené příspěvky