Jakou GPS navigaci? Turistickou nebo PDA?

Navigace používám již déle něž 5 let. Používám je ke hledání krabiček, při turistice, v autě a také, když něco hledám ve městě.
Geocaching hraji již přes pět. Tenkrát to ve mně vyvolalo okamžitou potřebu vlastnit GPS navigaci. Začínal jsem s turistickou navigací Garmin Etrex, kterou jsem koupil v aukci na internetu. Tehdy jsem byl rád, že mám konečně vlastní navigaci, a můžu kdykoliv vyrazit na lov krabiček. Neměl jsem kabel a navigace neměla ani mapy. Každá cesta ven vyžadovala důkladnou přípravu, ale měl jsem s čím hledat.
Následně jsem chtěl navigaci do auta a tak jsem si koupil PDAčko s operačním systémem Windows Mobile 5.0. Důvodem pořízení byla potřeba navigace do auta. Potřeboval jsem tehdy projet přes Vídeň a nezabloudit a navigace se tehdy osvědčila perfektně. Pak jsem začal navigaci používat v autě pravidelně. Přineslo mi to velkou úsporu času při plánování cest. V podstatě se pouze podívám, kolik času cesta zabere. Pouze v případě zapeklitého cíle, jsem si dojezd podrobně nastudoval.
Dodatečně jsem zjistil, že existuje program BeeLine GPS, který se dal perfektně využít pro geocaching. Do programu se dají nahrát listingy přes import z aplikace GeoGet. Program sice neměl mapy, ale tehdy to byl pro mne velký pokrok, který mi umožnil odlovit během služebních cest krabičky, které se mi připletli do cesty. Dodatečně jsem zjistil, že existují další programy, které mají  i mapy (OziMap - dřív jsem používal, GZII - vyzkoušel jsem, ale kvůli potřebě on-line připojení nikdy moc nevyužíval). A pak přišla bomba program PocketDrake (Podle mne zatím vůbec nejlepší aplikace.), který mi umožnil nahrát do počítače mapy a který používám na delší výpravy i dnes. Zranitelnost PDAčka jsem vyřešil aquapackem a při dlouhých výpravách jsem výdrž baterie natáhl cestovní nabíječkou na dva AA články. Aquapack se mi osvědčil, plaval jsem s kapesním počítačem i v rybníce (vodotěsnost do 5m). Postupem doby se povrch aquapacku poškrábal a začal zvyšovat požadavek na větší podsvícení displaye a tedy i větší spotřebu energie.
Letos jsem si zakoupil nový telefon s OS Android (LG Optimus One) a mám zaplacené i připojení na internet. Pár krabiček jsem již takto odlovil. Používám programy C:GEO - umí stahovat on-line cache, LOCUS - má skvěle udělané mapy a teď zkouším GEOQUACK - umí pracovat s databází GeoGetu, obdoba programu PocketDrake pro OS Android. Pokud chcete navigaci používat na turistiku, je LOCUS perfektní volba. Každý program má něco do sebe, ale každému také něco chybí. Na druhou stranu vývoj jde rychle dopředu, tak třeba bude jednou jedna aplikace, ve které bude vše. Nově umí aplikace Locus pracovat s databází s GeoGetu.

Podle aktuální zprávy autora aplikace PocketDrake, je připravována verze pro Android pod názvem a:Drake. Hurá!


Výhody turistické navigace
  • Delší výdrž baterií - K PDA lze použít cestovní nabíječku na AA baterie nebo mobilní záložní zdroj
  • Větší odolnost proti prachu a vodě - K PDA mám water pack, který tuto nevýhodu eliminuje. Už jsem s PDAčkem plaval a přežilo to bez problémů.



Výhody PDA a inteligentních telefonů
  • Není to jen navigace, je to počítač. Mohu tedy využívat celou řadu aplikací. Třeba já mám v PDAčku i v telefonu nahráno několik programů sloužící k navigaci (do auta, do terénu), programy pro luštění mysterek, jízdní řády a další programy, které bych do turistické navigace nedostal.
  • Určitě si však nekupujte navigaci určenou do auta. Je to jedno účelové zařízení, které Vám v terénu bude k ničemu.

Komentáře

Oblíbené příspěvky